Discussie met allemaal
Geplaatst: do dec 09, 2010 5:57 pm
Aircombat vliegen in Nederland.
Iedereen weet wat Aircombat WWII vliegen in Nederland betekent.
Wat de laatst paar gevlogen wedstrijden aan meningen hierover lieten horen heeft mij er toe gebracht om een paar woorden op papier te zetten.
Door het agressief combat vliegen vallen er veel stukken of defecten aan onze modellen.
Op een gegeven ogenblik waren hier opmerkingen over maar ook vragen en voorstellen.
Het aircombat vliegen is allereerst feitelijk gestoeld op de vliegtuigen welke in de tweede wereld oorlogen werden gebouwd.
De na te bouwen modellen moeten een schaal verhouding zijn op 1:12.
De gebruikte motoren zijn verdeeld vanaf 2,5 ccm tot en met de type 4,07 (zeg tot max 4 ccm)
Deze motoren mogen tot 17000 RPM draaien in de lucht en een deugdelijke demper bezitten.
Ik wil nu verder niet ingaan op de technieken van de motoren en de modellen.
Waar ik nu weer mee verder wil gaan is de gedachten om tijdens onze regionale wedstrijden (mag ook zeggen; clubwedstrijden) iets proberen te doen aan kracht van de huidige motoren en samen met jullie proberen voor zover het Nederland betreft een veiligere manier van combat te vliegen zodat er zo weinig als mogelijk is stuk gevlogen gaat worden op de binnenlandse wedstrijden. Dit vooral van voordeel dat er naar mijn mening beduidend minder modellen zullen sneuvelen. Er kan dus langer met het zelfde model worden getraind.
Regels maken?
Nou eh, nee. Dat is eigenlijk niet zozeer de bedoeling omdat we de regels van aircombat International strikt zullen blijven volgen.
Het moet mogelijk zijn om op een rustigere manier achter elkaars model aan te jagen waardoor er minder stukken zullen ontstaan (denk ik).
Om nu niet meteen met allerlei regels en voorstellen te komen om aanstaande jaar van alles te regelen wil ik dat graag anders aan pakken als het aan mij ligt.
Een paar vragen.
1. Langzamer vliegen??
2. Minder agressief op elkaars model invliegen?
3. Beter eerst op elkaar letten en eerst uitwijken bij recht op elkaar toevliegen.
4. Groter vliegvelden proberen te krijgen zodat er meer ruimte komt.
5. Er zijn veel manier om minder modellen stuk te vliegen
6. Meer mogelijke nieuwe piloten hiermee de kans te geven te oefenen.
Maar het moet leuk blijven en het moeten wedstrijden zijn die het gevoel blijven geven dat je een aircombat vliegt.
Ik wil graag iedereen uitdagen hierover na te denken en hier bericht over te geven.
Jou woorden mogen jouw woorden zijn. Jou mening en jou .
Ik wil graag hier over debatteren met jullie. Misschien hebben we dan meer tijd om vooral nieuwe deelnemers kunnen laten vliegen als combatpiloot en de kans hebben om mee te doen.
Ik wil hierover graag met jullie debatteren en jullie meningen horen op ons forum.
http://aircombat.xsbb.nl dat bestaat nog steeds. Het onderwerp heet, DISCUSSIES aircombat.
Iedereen weet wat Aircombat WWII vliegen in Nederland betekent.
Wat de laatst paar gevlogen wedstrijden aan meningen hierover lieten horen heeft mij er toe gebracht om een paar woorden op papier te zetten.
Door het agressief combat vliegen vallen er veel stukken of defecten aan onze modellen.
Op een gegeven ogenblik waren hier opmerkingen over maar ook vragen en voorstellen.
Het aircombat vliegen is allereerst feitelijk gestoeld op de vliegtuigen welke in de tweede wereld oorlogen werden gebouwd.
De na te bouwen modellen moeten een schaal verhouding zijn op 1:12.
De gebruikte motoren zijn verdeeld vanaf 2,5 ccm tot en met de type 4,07 (zeg tot max 4 ccm)
Deze motoren mogen tot 17000 RPM draaien in de lucht en een deugdelijke demper bezitten.
Ik wil nu verder niet ingaan op de technieken van de motoren en de modellen.
Waar ik nu weer mee verder wil gaan is de gedachten om tijdens onze regionale wedstrijden (mag ook zeggen; clubwedstrijden) iets proberen te doen aan kracht van de huidige motoren en samen met jullie proberen voor zover het Nederland betreft een veiligere manier van combat te vliegen zodat er zo weinig als mogelijk is stuk gevlogen gaat worden op de binnenlandse wedstrijden. Dit vooral van voordeel dat er naar mijn mening beduidend minder modellen zullen sneuvelen. Er kan dus langer met het zelfde model worden getraind.
Regels maken?
Nou eh, nee. Dat is eigenlijk niet zozeer de bedoeling omdat we de regels van aircombat International strikt zullen blijven volgen.
Het moet mogelijk zijn om op een rustigere manier achter elkaars model aan te jagen waardoor er minder stukken zullen ontstaan (denk ik).
Om nu niet meteen met allerlei regels en voorstellen te komen om aanstaande jaar van alles te regelen wil ik dat graag anders aan pakken als het aan mij ligt.
Een paar vragen.
1. Langzamer vliegen??
2. Minder agressief op elkaars model invliegen?
3. Beter eerst op elkaar letten en eerst uitwijken bij recht op elkaar toevliegen.
4. Groter vliegvelden proberen te krijgen zodat er meer ruimte komt.
5. Er zijn veel manier om minder modellen stuk te vliegen
6. Meer mogelijke nieuwe piloten hiermee de kans te geven te oefenen.
Maar het moet leuk blijven en het moeten wedstrijden zijn die het gevoel blijven geven dat je een aircombat vliegt.
Ik wil graag iedereen uitdagen hierover na te denken en hier bericht over te geven.
Jou woorden mogen jouw woorden zijn. Jou mening en jou .
Ik wil graag hier over debatteren met jullie. Misschien hebben we dan meer tijd om vooral nieuwe deelnemers kunnen laten vliegen als combatpiloot en de kans hebben om mee te doen.
Ik wil hierover graag met jullie debatteren en jullie meningen horen op ons forum.
http://aircombat.xsbb.nl dat bestaat nog steeds. Het onderwerp heet, DISCUSSIES aircombat.