FAQen algemeen

Afbeelding
Ga naar onze FAQ
Alle wetenswaardigheden, regels, disclaimer en voorwaarden.
-Als je niet kunt registreren of als je niet kunt inloggen, dan graag een email naar mij sturen. Dan zal ik proberen je te helpen.

Klik hier om mij een mail te sturen.
Plaats reactie

Peter Volleberg2
administrator
administrator
Berichten: 123
Lid geworden op: zo mar 07, 2004 8:25 pm

Re: FAQen algemeen

Bericht door Peter Volleberg2 » do dec 16, 2010 3:01 pm

1.Ons forum, een nieuwe versie? Hoe werkt het nu?
Als gebruiker kom je wel enige veranderingen tegen. Nietemin denk ik dat iedereen die al vaker op een forum bezig is geweest zijn/haar weg kan vinden. Welliswaar zitten diverse knoppen op andere plaatsen als we gewend waren. Ook zijn er funktie's bij gekomen. Maar er zijn er ook verdwenen. Van wijzigingen en aanvullingen zal ik jullie hier op de hoogte houden. Ook in het admin bereik is er enorm veel veranderd en daarom zal ik in de begintijd af en toe om hulp vragen zodat ik wat kan uitzoeken en / of proberen.
Naar boven
============================================================================================
2. Gebruikerspaneel.
klik rechts boven op gebruikerspaneel
--------------------------------------------------------------
» Overzicht Is belangrijk nieuws.
1a. Meest actief in forum....
1b. meestactief in onderwerp....
Deze geven aan waar jij het meeste actief bent geweest.
Naar boven
#1. Abonnementenbeheer.
Geeft een overzicht op welke forums jij geabonneerd bent om berichten te ontvangen indien er een nieuw bericht is.
Je kunt abonneren hier per forum uitschakelen door een V (vinkje) te plaatsen. Plaats je overal een V (vinkje) dan ontvang je bij nieuwe berichten geen bericht meer dat er een nieuw bericht is. Verzenden bevestigd jouw keuzen. Je kunt echter in elk topic weer aangeven dat je opnieuw geabonneerd wilt worden. Of hier het vinkje weer uitschakelen.
Naar boven
#2. Favorieten beheer.
Favorieten beheer is de plaats waar jouw geselecteerde favorieten, die je ergens op het forum hebt geselecteerd, terug zijn te vinden.
Naar boven

5. Conceptenberichten en bijlagenbeheer.
Conceptenberichten
Concepten berichten zijn berichten die voorbereid zijn maar nog even bewaard kunnen worden. Voor de goede orde, het gaat hier om jouw concepten.
bijlagenbeheer.
Bijlagen zijn delen tekst die je ergens kunt bijvoegen, of later nog eens gebruiken kunt.
Naar boven

6. Jouw profiel bewerken.
Klik op Gebruikerspaneel.
Klik op profiel.
------------------
Profiel
» Profiel bewerken
» Onderschrift bewerken
» Avatar bewerken
» Instellingen bewerken
Forumvoorkeuren
Privéberichten
Gebruikersgroepen
Vrienden & vijanden
Met elke optie kun je delen van jouw profiel aanpassen. Het wijst zich vanzelf.
Naar boven

7. Lees de deelnemerslijst van de wedstrijden.
Als je op de forum index bent, Klik dan op de Deelnemerslijst Crash 2008.
Hierna zie je een beetje boven het midden Deelnemerslijst Crash 2008. Klik daarop en klik op het subforum waar je ziet Ton Goede moderator. Je hebt de deelnemerslijst gevonden.
Keer nu terug naar de index. Klik nogmaals op de eerste wedstrijd. Een beetje naar beneden zie je; Oproep voor Katwoude 9 maart 2008 om deel te nemen. Klik hier op en je bent in het babbel topic om elkaar aan te vuren op deze wedstrijd.
De deelnemerslijst kun je ook meteen openen door op de tekst deelnemerslijst te klikken welke achter subforum staat.
Naar boven

8. Moderators opties. Werkwijze. Alleen bruikbaar voor moderators.
Begin » Beginpagina
Op de beginpagina vind je drie onderwerpen.
* onderwerpen
* meldingen
* logboekmeldingen
Onderwerpen en meldingen wachten op goedkeuring. Als moderator kun je die goed keuren of niet. Logboekmeldingen hebben een relatie met door de moderator uitgevoerde acties.
1.Moderatiewachtrij
Onderwerpen die hier verschijnen wachten op een goed, of afkeuring door de moderator.
2.Gemelde berichten
Dit zijn berichten die aan een moderator gericht zijn. Deze kunnen gesloten of verwijderd worden door de moderator.
3.Gebruikersnotities
Hier kan de Moderator gebruikers notities ophalen en nazien of hij daar wat mee moet doen. Zonodig kan de moderator aar actie aan verbinden.
4.Waarschuwingen
Op de waarschuwingenpagina kan de moderator waarschuwingen verzamelen en aan de hand van de ernst van een waarschuwing maatregelen nemen. Hij kan de beheerder vragen om hulp bij het uitvoeren van deze funktie.
5.Moderatielogboek
In het moderatielogboek worden divers acties van de moderator bijgehouden zodat ook gecontroleerd kan worden of de acties oke waren.
Moderator funkties
6.Gebruikers bannen
7.IP-adressen bannen
8.E-mailadres bannen
De drie laatste funkties hebben betrekking van diverse gegevens. Er zijn drie dingen aanwezig waarop iemand gebanned kan worden.
Gebruikers(naam), IP-adressen, E-mailadressen.
Naar boven

9. De deelnemerslijst moderator hoe doe je dat?
De deelnemerslijst moderator heeft alléén toegang tot deze lijst. Kijk bij de lijst die voor jou geldt als wedstrijdlijstmoderator. (jouw naam staat eronder).
Klik daar op. Je ziet op het nieuwe scherm deze lijst verschijnen. Klik er op en je ziet de bedoelde lijst. Permissies zijn zo ingesteld dat jouw naam (jij dus) het recht heeft om deze deelnemerslijst aan te passen. Mocht je het toch niet helemaal begrijpen, dan kun je mij vragen.
Naar boven

10. Ik wil mijn avatar veranderen of een nieuwe plaatsen.
Een avatar plaatsen doe je als volgt.
Rechtsboven vind je Gebruikerspaneel
Klik daarop. Je komt in je profiel.
Klik op avatar bewerken.
1. Upload van je pc: (bladeren) hiermee haal je een gewenste afbeelding van jouw harddisk.
2. Upload vanaf een webadres: De afbeelding is ergens anders te zien.
Type de URL van de locatie waar de afbeelding zich bevind. De afbeelding zal worden gekopieërd naar deze site.
3. Een avatar vanaf een andere site gebruiken: bijvoorbeeld ImageShack
De URL ingeven van de avatar op de andere website.
ps, zolang we nog bij xsbb.nl zitten werkt dit niet. Is door de hoster uitgeschakeld.
Naar boven

11. Ik wil in het topic voorstellen een bericht over mijzelf plaatsen.
Vertel wat over jezelf. Hobbys, bezigheden en alles wat van belang is. Let op. Niemand kan een nieuw onderwerp beginnen. Open een bestaand topic en plaats daar je uitleg over jezelf. Verander ook nog de titel die bovenaan in je nieuwe bericht staat. Maak er geen babbelbox van door allemaal te gaan antwoorden op een nieuwe piloot. Je kunt, als je dat wilt, je eigen bericht hier altijd aanpassen als je dat nodig vindt.
Naar boven

12. Een beetje te druk? Klik op de gekleurde balk van de categorie.
Vind jij dat het hier wat druk is en er veel onderwerpen zijn? Klik dan een op de gekleurde balke waar een tekst op staat. Bijvoorbeeld deze tekst. Forum Aircombat-Nederland Klik daar gewoon eens op. Nu zie je alleen nog de Categorie Forum Aircombat-Nederland met de daarbij behorende forums. Dit is een goede optie als je de andere forums even niet nodig hebt. Als je klaar bent en je wilt het hele forum weer terug zien, klik dan bovenaan links op Forumindex » Forum Aircombat-Nederland en het hele forum met alle onderwerpen komt weer te voorschijn.
Naar boven

13. Diverse zoekfunktie's werken nog niet?
Alle zoekfunktie's op ons forum zijn nu allemaal opgelost. Mocht er toch nog een zoekfunktie niet naar behoren werken dan wil ik graag een mededeling hiervan.
Naar boven

14. Een afbeelding met URL plaatsen?
Zoals hierboven beschreven kan je een afbeelding tussen (url url) tags plaatsen om een link van te maken, bijvoorbeeld: hier naar phpbb.com
En hier de code. Bezoek phpBB!
Deze link is een kliklink met een afbeelding. Een afbeelding wordt normaliter met de zogenaamde img tag geplaatst en de url tag zorgt ervoor dat je ergens heen kunt linken.

Code: Selecteer alles

[url=http://www.phpbb.com/][img]http://i197.photobucket.com/albums/aa119/big_wheely/ned-vlag.gif[/img][/url]
Naar boven

15. Een stukje tekst met een URL plaatsen?
Bezoek phpBB!
Dit maakt de volgende link: Bezoek phpBB! Je zal zien dat deze link een nieuw venster opent zodat de gebruiker het forum niet hoeft te verlaten.

Code: Selecteer alles

[url=http://www.phpbb.com/]Bezoek phpBB![/url]

Als je wil dat de URL zichzelf toont als link, kan je dit doen met de volgende tag:
http://www.phpbb.com/
Hier is de code

Code: Selecteer alles

[url]http://www.phpbb.com/[/url]

Naar boven

16. Ik wil in mijn profiel iets wijzigen. Bijvoorbeeld email.
Er zijn een paar dingen in jouw profiel die met een mod extra beschermt zijn.
Stuur de beheerder een email. Geef aan wat je wilt veranderen. Email = oude email en dit is mijn nieuwe email.
Op het moment dat je deze wijziging doorvoert wordt jouw abonnement op niet actief gezet. Deze wijziging moet ik goed keuren (bevestigen) en pas dan mag je weer verder het forum gebruiken.
Naar boven

17. BBCodes wat zijn dat, en wat kan ik er mee.
Wat is BBCode?
BBCode is een vereenvoudigde versie van html, het gebruik ervan is al dan niet toegestaan door de beheerder (je kan de BBCode ook per bericht uitschakelen, dit is een optie bij het plaatsen van je bericht). De syntax van BBCode is quasi gelijk aan die van HTML, tags worden tussen vierkante haakjes [ en ] geplaatst, dus niet < en >. Daarnaast geeft het ook een grotere controle over hoe iets wordt weergegeven. Meer informatie omtrent BBCode is te vinden in de handleiding die je kan openen als je een bericht plaatst.
_____________________________________________________________________

Het maken van vetgedrukte, schuingedrukte en onderlijnde tekst
Met de BBCode is het mogelijk om vlug de standaardstijl van tekst te veranderen. Dit wordt op de volgende manieren bereikt:

  • Om een stuk tekst vetgedrukt te hebben, moet je het insluiten in , bijv:

    [b]Hallo[/b]

    zal Hallo worden;
  • Voor onderstrepen gebruik je , bijv:

    Goedemorgen

    zal Goedemorgen worden;
  • Voor schuingedrukte tekst gebruik je , vb:

    Dit is Super!

    zal Dit is Super! weergeven.
_____________________________________________________________________

Tekstkleur en -grootte veranderen
Om de grootte en de kleur van je tekst te veranderen kan je de volgende tags gebruiken. Onthoud dat dit echter afhankelijk is van de browser en systeem van de bezoeker:

  • De kleur veranderen wordt bereikt door het te plaatsen in [color=][/color]. Je kan ofwel een herkende Engelse kleurnaam gebruiken (bijv: red, blue, yellow, enz.),
    of een hexadecimale kleurcode (vb: #FFFFFF, #000000). Om bijvoorbeeld rode tekst te verkrijgen kan je het volgende doen:

    [color=red ]Hallo![/color]

    of

    [color=#FF0000 ]Hallo![/color]

    zal beide Hallo! weergeven
  • Het veranderen van de grootte van de tekst is gelijkaardig aan het wijzigen van de kleur. [size=][/size]. Deze tag is afhankelijk van de door de gebruiker gebruikte template, het aangeraden formaat is een numerieke waarde die de tekstgrootte in pixels weergeeft, vanaf 1 (zo klein dat je het niet kan zien) tot en met 29 (zeer groot). Bijvoorbeeld:

    [size=50 ]KLEIN[/size]

    zou klein moeten weergeven.

    terwijl:

    [size=150 ]ENORM![/size]

    zal ENORM! weergeven
_____________________________________________________________________

Kan ik opmaaktags combineren?
Ja, natuurlijk kan dat. Om bijvoorbeeld iemands aandacht te krijgen, zou je het volgende kunnen typen:

Afbeelding

Dit wordt dan: BEKIJK DIT!

We raden het af om veel tekst op deze manier weer te geven. Onthoud dat de tags correct gesloten moeten worden, dit is bijvoorbeeld fout:

[b ][u ]Dit is fout[/b ][/u ]
_____________________________________________________________________

Tekst in een antwoord citeren

Er zijn twee manieren om tekst te citeren, met of zonder referentie.

  • Wanneer je de citeerfunctie gebruikt om een post op het forum te beantwoorden zal je merken dat de tekst tussen de [quote ] en de [/quote ] tag toegevoegd is. Deze methode laat je toe om te quoten met een referentie naar een persoon of naar iets wat je zelf kiest. Om bijvoorbeeld een stuk tekst van Dhr. de Vries te citeren kan je:

    Code: Selecteer alles

     [b][/b]

    invullen. Het resultaat zal automatisch 'Dhr. de Vries schreef:' voor het citaat toevoegen. Onthoud dat je de dubbele aanhalingstekens moet plaatsen, ze zijn niet optioneel.
  • De tweede methode laat je toe om zonder referentie te citeren. Hiervoor moet je de tekst tussen [quote ] en de [/quote ] tags plaatsen. Wanneer je het bericht bekijkt zal gewoon de tekst te zien zijn in het citaatblok.
Naar boven


=====================================================================
If you want to do something, Do it Fast.Do it quick, Do it Furious.
------------------------------------------------------

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast