Schaal
-
- administrator
- Berichten: 123
- Lid geworden op: zo mar 07, 2004 8:25 pm
reno racer?
Heeft het voorbeeld RENO RACER in periode 1935-1945 daadwerkelijk gevlogen?
Heeft hij een schaal verhouding van 1-12?
Wat is het vleugeloppervlak? (bepaalt welke motor brandstof)
Electro vliegen. Electro mag 16000 toeren pm. propmaat 13 = 9 x 4
Als de eerste twee vragen kloppen dan zit je al een aardig eind in de goede richting. Dan moet aan de hand van het vleugel oppervlak uitgezocht worden welke motor gebruikt dient te worden.
Om je echter helemaal en juist te kunnen orienteren hier een uitreksel van het regelement aircombat vliegen
---------------------------------------------------------------------------------------
3.1 Het model
Het model moet een schaal of semi-schaal gevechtsvliegtuig voorstellen dat is gebouwd tussen 1935 en 1945. Het originele vliegtuig moet een motorvermogen gehad hebben van minimaal 500 PK.
De schaal is 1:12 en de spanwijdte en de lengte van de romp mogen niet meer dan +/- 5% afwijken. Alle andere onderdelen mogen niet meer dan 2 cm afwijken.
De lengte van de romp wordt gemeten vanaf de voorkant van de romp, of de achterkant van de propeller(s) indien aanwezig.
De vleugeldikte moet op het dikste punt minimaal 10% van de koorde zijn.
Er mogen geen uitstekende voorwerpen worden gemonteerd op de neuslijst van de vleugels, stabilo en kielvlak.
Het vliegtuig moet lijken op het origineel, inclusief het kleurenschema en decoraties.
De deelnemer dient een gepubliceerd 3 zijden aanzicht te kunnen overleggen aan de wedstrijdleiding, niet kleiner dan schaal 1:72, om aan te tonen dat de maten kloppen.
De deelnemer hoeft het model niet zelf gebouwd te hebben.
-------------------------------------------------------------------------------------
Deze complete regels vind je op http://www.aircombat.nl
onder knop reglement.
Lees deze nou eens aandachtig door en zeg dan zelf, past de Reno Racer hierbij? Ja / nee ?????
groeten Peter Volleberg
Heeft hij een schaal verhouding van 1-12?
Wat is het vleugeloppervlak? (bepaalt welke motor brandstof)
Electro vliegen. Electro mag 16000 toeren pm. propmaat 13 = 9 x 4
Als de eerste twee vragen kloppen dan zit je al een aardig eind in de goede richting. Dan moet aan de hand van het vleugel oppervlak uitgezocht worden welke motor gebruikt dient te worden.
Om je echter helemaal en juist te kunnen orienteren hier een uitreksel van het regelement aircombat vliegen
---------------------------------------------------------------------------------------
3.1 Het model
Het model moet een schaal of semi-schaal gevechtsvliegtuig voorstellen dat is gebouwd tussen 1935 en 1945. Het originele vliegtuig moet een motorvermogen gehad hebben van minimaal 500 PK.
De schaal is 1:12 en de spanwijdte en de lengte van de romp mogen niet meer dan +/- 5% afwijken. Alle andere onderdelen mogen niet meer dan 2 cm afwijken.
De lengte van de romp wordt gemeten vanaf de voorkant van de romp, of de achterkant van de propeller(s) indien aanwezig.
De vleugeldikte moet op het dikste punt minimaal 10% van de koorde zijn.
Er mogen geen uitstekende voorwerpen worden gemonteerd op de neuslijst van de vleugels, stabilo en kielvlak.
Het vliegtuig moet lijken op het origineel, inclusief het kleurenschema en decoraties.
De deelnemer dient een gepubliceerd 3 zijden aanzicht te kunnen overleggen aan de wedstrijdleiding, niet kleiner dan schaal 1:72, om aan te tonen dat de maten kloppen.
De deelnemer hoeft het model niet zelf gebouwd te hebben.
-------------------------------------------------------------------------------------
Deze complete regels vind je op http://www.aircombat.nl
onder knop reglement.
Lees deze nou eens aandachtig door en zeg dan zelf, past de Reno Racer hierbij? Ja / nee ?????
groeten Peter Volleberg
If you want to do something, Do it Fast.Do it quick, Do it Furious.
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
Ja ja Reno racers :wink:
Ik moet zeggen dat ik tijdens sommige combat heats toch ook wel eens van die reno racers heb gezien :D ...... kwa snelheid dan haaaahahaha :o .
Maar ik moet zeggen dat ik dat niet altijd een voordeel vindt maarja :? dat snelle voor het pakken van een lintje :wink: .
Maar ik moet wel zeggen dat zoon soort kistjes wel iets hebben :twisted: al is het alleen al de kleurtjes de er erop zitten :!: .
Grtz,
Heino
Ik moet zeggen dat ik tijdens sommige combat heats toch ook wel eens van die reno racers heb gezien :D ...... kwa snelheid dan haaaahahaha :o .
Maar ik moet zeggen dat ik dat niet altijd een voordeel vindt maarja :? dat snelle voor het pakken van een lintje :wink: .
Maar ik moet wel zeggen dat zoon soort kistjes wel iets hebben :twisted: al is het alleen al de kleurtjes de er erop zitten :!: .
Grtz,
Heino
-
- administrator
- Berichten: 123
- Lid geworden op: zo mar 07, 2004 8:25 pm
Reno P47
Kijk, en dat kon ik ook niet thuis brengen.
Bedankt Pé. Blijkbaar moet er dus eerst wat heen en weer gebabbelt worden voordat het helemaal duidelijk is.
Jammer is dat je foto's te groot zijn. Ze lopen van het scherm vandaan.
Peter :lol: :D :twisted:
Bedankt Pé. Blijkbaar moet er dus eerst wat heen en weer gebabbelt worden voordat het helemaal duidelijk is.
Jammer is dat je foto's te groot zijn. Ze lopen van het scherm vandaan.
Peter :lol: :D :twisted:
If you want to do something, Do it Fast.Do it quick, Do it Furious.
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
-
- administrator
- Berichten: 123
- Lid geworden op: zo mar 07, 2004 8:25 pm
Outfit van een combat piloot
Om iedereen nu maar meteen goed te overtuigen dat een P47 niet alleen de goed uitrusting is, moet ik hier toch even mededelen dat ook het outfit van een piloot absoluut enige zorg verdient.
Om nu niet al te veel woorden ter uitleg te gebruiken daarom eerst maar een foto.
Als jullie het nou nog niet begrijpen he,
elke rechtgeaarde piloot draagt een helm
om met zijn helper te kunnen communiceren is een koptelefoon het juiste.
Om zelf vragen te kunnen stellen is een micro ook on-ontbeerlijk.
En het juiste uniform vervolmaakt het geheel.
Een echte aircombat vlieger
Om nu niet al te veel woorden ter uitleg te gebruiken daarom eerst maar een foto.
Als jullie het nou nog niet begrijpen he,
elke rechtgeaarde piloot draagt een helm
om met zijn helper te kunnen communiceren is een koptelefoon het juiste.
Om zelf vragen te kunnen stellen is een micro ook on-ontbeerlijk.
En het juiste uniform vervolmaakt het geheel.
Een echte aircombat vlieger
If you want to do something, Do it Fast.Do it quick, Do it Furious.
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
-
- administrator
- Berichten: 123
- Lid geworden op: zo mar 07, 2004 8:25 pm
Hoezo team snarly????
Ik weet niet van wie die sjaal is. Maar hij is bij ons op het veld. Iemand had hem bij zich.
Maar ik had wel gelijk. Een piloot moet duidelijk toegerust zijn he.
Maar ik had wel gelijk. Een piloot moet duidelijk toegerust zijn he.
If you want to do something, Do it Fast.Do it quick, Do it Furious.
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
-
- administrator
- Berichten: 123
- Lid geworden op: zo mar 07, 2004 8:25 pm
Hoezo geleend?
Deze sjaal behoort in ieder geval aan ene Emile lid van het Piëlhazen squadron.
je zult hem dus ergens anders verloren hebben denk ik
Peter
je zult hem dus ergens anders verloren hebben denk ik
Peter
If you want to do something, Do it Fast.Do it quick, Do it Furious.
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast