25 m2 regel??

Op deze plaats kunnen alle berichten geplaatst worden welke direct met combatten te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
flightchief
flightchief
Berichten: 54
Lid geworden op: do mar 18, 2004 10:28 am

Bericht door Daniel » zo mar 28, 2004 12:19 pm

Hallo Pe,
bei uns gild die 25qm Regel, warum sollte sie abgeschafft worden sein.
Mir ist nichts davon bekannt, auch wenn einige Leute sie gerne abschaffen würden, sollten die 4ccm Motoren aber aus dem Wettbewerb genommen werden, werde ich mich aus dem Combat zurück ziehen, da ich die Vielfalt liebe und mit den 2,5ccm nicht klar komme. Der 3,5ccm wird nur von wenigen Herstellern vertrieben und ich mag keine Wettbewerbsklassen die zu stark limitiert sind, die sterben meistens auch ganz schnell aus, da sich nur einige Piloten besonders hervor tun und Neulinge mit ihren Erfolgen verschrecken und keiner geht als Neuling zu einem Wettbewerb in dem er eh keine Chance hat.
Gruß Daniel
Smile, I'm on your six!....Bang-bang, you are dead!

Gebruikersavatar
Rainer
newbie
newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 25, 2004 10:42 pm

25 qm

Bericht door Rainer » zo mar 28, 2004 1:41 pm

Hi Pe,
es gibt zur Zeit bei einmotorigen AC drei verschiedene Gruppen von Vorbildern, die unterschiedlich motorisiert sein dürfen. In der Gruppe mit den 4ccm Motoren steht, daß ein Original mind. 12m Spannweite und eine Flügelfläche von 25qm haben muß.
z.B. P-47 B oder D Sp:12,43m F:27,87qm (passt für 4ccm)
z.B. Hurricane SP:12,19m F:23,92qm (passt für 3,5ccm)
z.B. Sea Fury SP:11,71m F:26,03qm (passt nur für 2,5)
und viele andere Fighter.

Textauszug englisch:
3.3 Engine size
If the original A/C had a span of at least 12 meters and the model has a span of at least 1 meter, the model may use a .21 2- stroke engine or a .21-.26 4-stroke engine. If the original A/C had a span of at least 12 meters with a wing area of at least 25 m², and the model has a span of at least 1 meter, the model may also use a .25 2-stroke engine. Other models may use a.15 engine. They may use a .21 - .26 4-stroke engine as well.
Multi-engined A/C may use .15 engines, and the model must have the same number of engines as the original A/C.
Single engined ducted fan models may use a .25 engine.
Electrical engines may be used without limitations, but in accordance to 3.4.


:)
Rainer

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

25M2 regel.

Bericht door Wondermike » zo mar 28, 2004 3:22 pm

Jaja Pe, Rainer heeft het helemaal goed.
:P
Tijdens het opzoeken hiervan besefte ik dat de engelse regels niet naar het nederlands zijn vertaald dit jaar. OF toch, op de site staat onder regelement de nederlandse versie alleen deze is niet helemaal up to date. :cry: :cry:
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

25m2 regel

Bericht door Wondermike » zo mar 28, 2004 5:25 pm

Hoi Pe, ik weet niet of Rainer hem af wil schaffen. Denk zelf van niet.

Ik geef je gelijk dat een 4cc op een thunderbold niets sneller hoeft te zijn dan een Me109 of een Dewoitine met een 2,5cc. Zeker in wendbaarheid zijn de laatste twee nog steeds in het voordeel.

Persoonlijk vind ik de regels minder wat de 3,5cc kisten betreft.
Een 3,5cc op een KI vind ik eigenlijk te veel van het goede. Net als op een Zero.... Alleen om dat ze net groter of gelijk aan de meter grens zijn.

Deze problemen spelen al jaren en ik ga er niet van uit om ze aangepast te krijgen. Ik geniet van iedere wedstrijd, bukken als ik aangevallen wordt en hakken als ik de kans krijg. En aan het eind van de rit terug kijken met veel plezier.

Laat de regels zo als ze zijn is ook afgelopen jaar door NC's besloten.
Volgend jaar mag je regelwijzigingen indienen.
Deze gaan dan eerst in NL in stemming en kunnen na goedkeuring worden ingediend om aangepast te zien in europees verband. Daar wordt dan door alle NC's over gestemd.

De status is dus: Ja de 25m2 regel is nog steeds van kracht. Alleen voor 4cc modellen dus.
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

25m2 regel

Bericht door Wondermike » zo mar 28, 2004 5:27 pm

Antwoord A is de juiste :wink:
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Peter Volleberg2
administrator
administrator
Berichten: 123
Lid geworden op: zo mar 07, 2004 8:25 pm

regels niet juist

Bericht door Peter Volleberg2 » zo mar 28, 2004 9:07 pm

Als gesteld wordt dat de inhoud van de Nederlandse regels niet (of niet meer) juist zijn, dan wil ik graag even het volgende kwijt.

Ik heb niet de mogelijkheid om vanuit het Engels vertalingen naar het Nederlands te maken. Gewoon omdat ik NIET Engelstalig ben.

Intussen heb ik gemerkt dat een aantal mensen dat wel kunnen.
Dus als er aanvullingen danwel verbeteringen noodzakelijk zijn in de in het Nederlands vertaalde reglementen, dan zou ieder ander die wel de mogelijkheid heeft om hieraan uitvoering te kunnen geven dit gewoon moeten doen.
Bij deze zijn de Heren uitgedaagd om de Nederlandse regels, als die niet juist zijn, die gedeelten op schrift te zetten en ze mij in het Nederlands bezorgen. Dan kan ik daar wat mee.

Wie????? Groet Peter :lol: :D :twisted: niet schelden maar handelen.
If you want to do something, Do it Fast.Do it quick, Do it Furious.
------------------------------------------------------

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast