even repareren

Deze plaats is erg leuk om alle bouwvarianten te bespreken. Het plaatsen van foto's. afmeting per foto max 400 x 300 en één foto. Twee foto's naast elkaar de helft van het formaat. Host je foto's op aircombat. Nooit foto's kwijt. (Vraag om de voorwaarden)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heino
piloot
piloot
Berichten: 18
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 10:27 am

even repareren

Bericht door heino » ma apr 25, 2005 8:14 pm

Dag Mike

Om even Ram6 zijn bouw thread niet helemaal te vervuilen laat ik sneak preview zien wat ik eerst ga en moet doen :oops:

Afbeelding
wel lastig als je elke keer dezelfde vleugel eraf laat vliegen :?

Ik zal eens kijken wat ik allemaal de komende dagen gedaan krijg ik heb namelijk nog andere projekten hhhmmmm :oops:

Grtz,
Heino

Gebruikersavatar
Ram6
piloot
piloot
Berichten: 15
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 11:00 am

Bericht door Ram6 » ma apr 25, 2005 9:18 pm

Een Dewoitine gok ik? Leuke kist! :D
Hoe heb je de vleugel afgewerkt? Het ziet er naar uit dat je de camouflage kleuren hebt gespoten.
Heb je dat over folie of een andere ondergrond gedaan? :?:
Ik weet namelijk nog niet hoe ik m`n Macchi ga afwerken (liefst geen folie ivm dat alles rond is), maar ik wil ook graag de kleuren er op spuiten.

GRT,
Ram6 "Folgore"

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

repareren

Bericht door Wondermike » di apr 26, 2005 4:44 pm

Heino, begin er maar aan te wennen, als het je 1 keer gebeurd blijft het gebeuren..... Ik heb denk al 5 keer met een geamputeerde tip rond gevlogen. Gelukkig blijven de Thunderbolds ook dan goed vliegen. :wink:

En het is altijd dezelfde kant die ze er af jassen :cry:

Maar ik weet wat ik moet doen, twee tikkies trimmen en hij vliegt weer recht, of beter nog, aan de andere tip een lint zien te krijgen hahaha :twisted: :twisted:
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

frans
commander
commander
Berichten: 86
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:08 pm

Re: repareren

Bericht door frans » di apr 26, 2005 5:29 pm

Wondermike schreef:Ik heb denk al 5 keer met een geamputeerde tip rond gevlogen. Gelukkig blijven de Thunderbolds ook dan goed vliegen. :wink:


Komt het doordat je je vleugels niet indekt dat je tips er zo makelijk afbreken :?:

Kan dat dat een voordeel is met een ingedekte vleugel breekt hij misschien middendoor of eronderuit :idea:

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

Tippies

Bericht door Wondermike » wo apr 27, 2005 5:08 pm

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Beter nog, ik weet het zeker. Ik durf te wedden dat ik anders vaker de grond zou hebben gevonden met mijn kisten dan nu het geval was.

Het niet indekken doe ik bewust.

Ook heb ik op mijn ME109's nog elastieken als bevestiging. De klap moet nu wel extreem hard zijn wil de romp zich nog van de vleugels scheiden.
Het is natuurlijk minder mooi maar met zo'n 120 km per uur valt niemand dat op :lol:

OK, genoeg gezwetst, ik moet weer repareren. Nog effe een tipje folieen dan is mijn P-47 (de tulp :wink: ) weer als nieuw. Niemand die door heeft dat hij al een keer in de prak heeft gezeten.
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

effe bouwe

Bericht door Wondermike » vr apr 29, 2005 7:28 pm

Nou de P-47 is weer picobello in orde en klaar voor de strijd.

Ook mijn Lightning is nu ECHT klaar en de motoren hebben vanavond gelopen. Na wat stel werk met kwiklinkjes e.d. is het weer gelukt om ze samen mooi sychroon te laten draaien. Afhankelijk van het invliegen morgen beslis ik of hij op 22 Mei zijn vuurdoop krijgt in de wedstrijd.

Vliegt hij erg goed dan........ en als hij niet zo goed vliegt dan........ :twisted:

We zullen het zien. Op een stukke Corsair na is zijn er geen vliegtuig restanten meer te vinden en ben ik er eigenlijk wel klaar voor.

Wie weet start ik de reparatie van de Corsair ook nog op. Maar nu even niet. Ik heb er genoeg van om elke avond mijn vingers aan elkaar te plakken met secondenlijm, het piep uit mijn haren te borstelen en mijn verbrande vingertoppen (van het folieen) weer te behandelen :wink:

Combatten is echt BIG FUN :!: :!:
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

effe bouwen

Bericht door Wondermike » wo mei 04, 2005 4:20 pm

Nou hier is tie dan hoor, de foto is genomen net voor zijn hernieuwde testvlucht. En deze is geslaagd :D

Afbeelding

En verwacht hem maar op de 22e....... :twisted: :twisted:
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

frans
commander
commander
Berichten: 86
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:08 pm

Bericht door frans » do mei 05, 2005 7:50 pm

Mooi michel, Mijne is op het moment iets minder mooi :cry:

Ik heb er net een demo meegevlogen en heb de mensen even laten zien hoe het NIET moet :oops:

Afbeelding

Maar wees maar niet bang de 22ste vliegt hij gewoon mee!!

Dan moet je eigelijk dus wel bang zijn :twisted: :twisted: :twisted:

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

effe bouwen

Bericht door Wondermike » vr mei 06, 2005 6:10 am

Shit Frans,

Dat is zonde. Maar bruislijm doet wonderen met piep vleugels en het lijkt een nette breuk. (de vleugel)

De motoren en staart is wat minder makkelijk te fixen maar ik weet zeker dat dat je wel gaat lukken.

Ik ben niet bang voor je kist maar wel dat de mijne stuk gaat :oops:

Kan je vragen aan de leden van Ornithos of ze zich willen opgeven? Ik ben zelf op vakantie tot 16 Mei en dan kan ik direct gaan plannen als ik terug kom.

@heino, ik zie je bouw foto niet meer bovenin dit topic..... Is je vleugel klaar?
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

Effe Bouwen

Bericht door Wondermike » zo mei 15, 2005 3:23 pm

Hoi Frans,

Is je Twin Mustang al weer klaar?????
Ik heb je al bij mij in de heat gezet zodat we samen konden vliegen :D
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

frans
commander
commander
Berichten: 86
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:08 pm

Bericht door frans » ma mei 16, 2005 5:04 pm

Hij is weer bijna helemaal klaar :D het was eigelijk niet eens zo heel erg veel werk (een paar uurtjes spelen met secondelijm, bruislijm en, epoxie) :P ik had er alleen bijna geen tijd voor :(

Afbeelding

Ik ga m'n zo folieen, en dan de motoren en de besturing weer inbouwen.
Dan hoop ik dat ik hem morgen kan invliegen.


Dus als het allemaal goed gaat is hij er zondag bij :P :twisted: :P

IK HEB ER ZIN IN!!!!!!!!!

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

bouwen enzo

Bericht door Wondermike » zo jun 26, 2005 5:53 pm

Volgens mij hebben een hoop mensen weer het een of ander te repareren. :shock: :shock: :shock: :shock:

Ik begin alvast aan mijn dubbeldekker. :D
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Gebruikersavatar
heino
piloot
piloot
Berichten: 18
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 10:27 am

Bericht door heino » ma jun 27, 2005 10:25 pm

Hay Ram6,

Hier dan eindelijk de pics zoals beloofd :wink: en nu kan ik dus weer hetzelfde gaan doen met het andere kistje met alweer de LINKSE vleugel hhhmmmmzzzz :?
Afbeelding het begin van een nieuwe vleugel
Afbeelding onderbeplanking erop geplakt inclusief tipsverdraaing
Afbeelding scharnierbalkjes
Afbeelding hevel erin geplakt
Afbeelding bovenbeplanking erop geplakt
Afbeelding zo een nachtje laten uitharden
Afbeelding de twee helften aan elkaar plakken
Afbeelding een matje in het midden en spanlakken
Afbeelding roeren uitzagen en scharnieren plaatsen en klaar is clara

hier een mooie foto van jou van het voor en na in één oog opslag 8)Afbeelding

Grtz,
Heino

Gebruikersavatar
Ram6
piloot
piloot
Berichten: 15
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 11:00 am

Bericht door Ram6 » za jul 02, 2005 8:57 am

Hoi Heino,

Dat heb je mooi gerepareerd :!:
Handige werkplank/mal voor de vleugel (v-stelling) trouwens! :idea:

Ik denk dat ik voor de afwerking van de Folgore jouw manier van afwerken als je in Geldrop vertelde ga toepassen.
De manier welke ik op de Hellcat heb toegepast is wel mooi en omdat `t een grotere kist is kan `t gewicht nog wel (hoop ik! :? ), maar voor de Folgore lijkt me dat te zwaar. De romp en vleugel van je Dewoitine zien er strak uit en zijn toch erg licht en je kan verfkleuren gebruiken ipv foliekleuren! :D :wink:


GRT,
Ram6 "Folgore"

Gebruikersavatar
heino
piloot
piloot
Berichten: 18
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 10:27 am

Bericht door heino » ma jul 04, 2005 2:41 pm

Hay Ram6,

Ja dat klopt, de mal heeft de v-stelling erin zitten die ik zelf al wat minder heb gemaakt d.m.v. een latje in het midden vast te zetten met plakband.
Ook zit in deze mal de tipverdraaing erin verwerkt die je echt wel nodig hebt kwa het tenminste iets goedmoedig maken van het kistje 8) .

Dit maal had ik ook de onderbeplanking erop verlijmt en daarna op deze mal laten drogen, want ik deed dit eerst gewoon op de vlakke bouwtafel met als gevolg dat nadat ik de roelroeren eruit had gesneden ze weer terug gingen staan zonder de tipverdraaing erin :!: .

Dat is bij deze laatste vleugelhelft op deze manier niet meer het geval.

Als je van plan bent meerdere modellen van van hetzelfde soort te gaan maken is het echt een aanrader om zoon mal te maken en ook misschien voor de romp een mal te maken met als voordeel dat je één bouwfase kunt doen en daarna hem op het schap kan leggen om te drogen zodat je dus meteen door kunt gaan met andere bouwwerkzaamheden :idea: .

Grtz,
Heino

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast