tekening Spitfire MkXIV van Martin Elmberg

Deze plaats is erg leuk om alle bouwvarianten te bespreken. Het plaatsen van foto's. afmeting per foto max 400 x 300 en één foto. Twee foto's naast elkaar de helft van het formaat. Host je foto's op aircombat. Nooit foto's kwijt. (Vraag om de voorwaarden)
Plaats reactie
bird
newbie
newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:18 pm

tekening Spitfire MkXIV van Martin Elmberg

Bericht door bird » wo mei 26, 2004 8:25 pm

Heeft iemand reeds deze combat Spit gebouwd :?:

Ik zou graag dit model als eerste combattoestel bouwen aangezien het voor 95 % houtbouw is :!: ('k heb nog geen materiaal/ervaring om iets uit piepschuim te maken)

De vleugel, eveneens houtbouw heeft wel ClarkY als profiel, is dit wel goed voor combat (moet je niet steeds down elevator geven?) Wel makkelijk te bouwen met die vlakke onderkant.

Een passende krachtbron is reeds besteld (een .15 Mvvs'ke met superstille demper ; je mag driemaal raden bij wie ik die bestelde :lol: )

Of heeft iemand een andere/betere tekening van een Spit 1/12 ?

Als ik er in slaag nog iets te bouwen dit jaar ben ik zinnens het Nederlandse luchtruim volgend seizoen (misschien nog eind van deze zomer) onveilig te maken, dus let maar op van deze Belg :x

Vliegende combatgroet,

Bird :wink:
R/C flying, the best invention of the 20th century !

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

Spit

Bericht door Wondermike » do mei 27, 2004 5:12 am

De spitfire van Martin heeft ook in bouwen en vliegen gestaan in 1999 geloof ik en was voor Crash de reden om te starten met Air Combat.

Het artikel kwam op het moment dat wij zochten naar meer spanning in het veld. We wilde eerst gaan vossejachten met rassantjes. Na het lezen waren we allemaal zeer enthousiast en zijn we aan het bouwen geslagen.
Er zijn toen een paar spits ook gebouwd en ze vliegen goed. Zweven kunnen ze ook super. Alleen hebben ze en behoorlijke romp en zijn niet enorm snel.

Een goede kist om mee te beginnen dus!!

Als alternatief de airacobra en Me109. Beide in houtbouw en beide perfecte beginnerskisten.

succes!
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

frans
commander
commander
Berichten: 86
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:08 pm

Bericht door frans » vr mei 28, 2004 5:34 pm

ik heb denk ik wel een betere tekening van de spitfire die ik naar je toe kan mailen als je wil maar je moet er wel minimaal een autocadlezer voor hebben met deze tekenig heb ik er 1.1/2 gebouwd

heb je er trouwens al een cockpitcapje voor ik heb er nog een paar liggen dus als je er een nodig heb moet je het maar zeggen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast