Wel of geen knik in de vleugel

Deze plaats is erg leuk om alle bouwvarianten te bespreken. Het plaatsen van foto's. afmeting per foto max 400 x 300 en één foto. Twee foto's naast elkaar de helft van het formaat. Host je foto's op aircombat. Nooit foto's kwijt. (Vraag om de voorwaarden)
Plaats reactie
Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

Wel of geen knik in de vleugel

Bericht door Wondermike » zo mar 28, 2004 5:35 pm

Dat ik graag combatjes bouw weten we allemaal wel. Moeilijke modellen ga ik dan niet uit de weg maar ik hou ook van makkelijke bouw. 8)
Rompjes van piep zitten in een avond in elkaar maar de vleugel is meer werk. Nou zijn er een aantal modellen met "knik" vleugels. De corsair en de Hellcat maar ook de Seafury en de AM7 hadden een geknikte vleugel.

Vinden jullie dat modellen in de combat deze knik MOETEN hebben of mag de bouwer daar creatief in zijn. :?:
Een Corsair zonder knik is geen Corsair maar is een Hellcat zonder knik wel of geen Hellcat? Hetzelfde geldt voor de seafury en b.v een Typhoon.
Het scheelt wel een extra servo als de knik wordt weggelaten en de bouw is een stuk makkelijker.

Brand maar los!!
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

knikvleugels

Bericht door Wondermike » zo apr 04, 2004 7:23 am

He Pe, tsjaa ik weet niet hoeveel van de combatters dit forum lezen :?:
En hoeveel dan ook nog een antwoord willen geven.

Ik heb er geen moeite mee om een Hellcat zonder knik te zien vliegen. Een corsair is geen corsair zonder daar ben ik het mee eens.
Ik zal ook geen problemen maken als ik seafury's of Typhoons zonder zie vliegen. Als het model voor de rest maar klopt.

Het scheelt wel erg veel werk :!: :!:
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Gebruikersavatar
Daniel
flightchief
flightchief
Berichten: 54
Lid geworden op: do mar 18, 2004 10:28 am

Sinn und Unsinn unserer Regeln!

Bericht door Daniel » zo apr 04, 2004 1:33 pm

Hallo,
ich find das müßte von Officieller Seite geregelt werden, in wie weit man die V-Stellung eines Flügels verändern darf. Man sollte es nicht zu eng sehen, es sollte halt noch eiwandfrei zu erkennen sein, um was für einen Flugzeug Typ es sich handelt. Bei der F4 sieht es natürlich etwas komisch aus wenn sie die typischen Knicke nicht mehr hat und ob so etwas noch teilnehmen darf sollte mal in den Regeln klar definiert werden und wenn ich das richtig verstanden habe, kann man beim Briefing einen Einwand vermelden und die Mehrheit der teilnehmenden Piloten entscheidet dann, ob das Teil fliegen darf oder nicht . Unser Regelwerk ist etwas zu locker und nicht immer ganz zu definieren, aber um das Ganze nicht zu Tode zu regeln, sollte es auch so bleiben. Wer halt meint er müsste jede Lücke ausnutzen soll das tun, er wird sich damit aber keine Freunde machen und da es für einen Kill keine Strafpunkte gibt, kann man solche Leute auch ganz schnell von ihrem falschen Denken überzeugen und es macht doch viel mehr Spass mit eiener Low-coste einen Hightech zu jagen als anders herum. Zum Glück gewinnt aber der bessere Pilot und nicht das bessere Material und wenn sich beides mal vereinigt, sei es dem Piloten gegönnt und ob so ein Sieg auf die Dauer befriedigend ist, muss jeder mit sich selbst ausmachen. :wink:
Gruß Daniel
Smile, I'm on your six!....Bang-bang, you are dead!

frans
commander
commander
Berichten: 86
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:08 pm

Bericht door frans » zo apr 04, 2004 4:45 pm

hallo pe,

wat bedoel je precies met een elegante bochel in zijn turtle deck bij de spitfire? ik heb een spitfire en ga er waarschijnlijk nog meer bouwen dus misschien dat ik ze dan wel met elegante bochel ga bouwen
maar ik weet niet precies wat jij bedoelt wat is een turtle deck?

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

turtle deck

Bericht door Wondermike » zo apr 04, 2004 4:52 pm

Hoi Frans,

Nou eigenlijk is een turtle deck een.... turtle deck oftewel schilpad deksel.
Deze benaming wordt vaak gebruikt voor het gedeelte boven op de romp achter en voor de cockpit als ik me niet vergis.

Geen probleem als je combatjes bouwt zonder origineel lijkend schildpad deksel wat mij betreft. De regels zeggen: De romp mag max. 2 cm afwijken. Nou op een rompje van een spit is dat heel ruim.

Groeten Michel
Laatst gewijzigd door Wondermike op zo apr 04, 2004 5:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

knik

Bericht door Wondermike » zo apr 04, 2004 5:13 pm

Now your talking!!

Als de piloot kiest voor een model moet hij wel zijn best doen om hem op het origineel te laten lijken.
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

frans
commander
commander
Berichten: 86
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:08 pm

Bericht door frans » zo apr 04, 2004 5:18 pm

ik zie niet echt veel verschil tussen mijn spitfire en een echte alleen de motorkap is bij mij recht gebouwt en loop bij de echte spitfire voor een klein beetje omlaag ik weet niet of dat het is wat pe bedoelt?

wat ik wel jammer vind is de breedte van de romp volgen mij is ie te breed daardoor past m'n cockpitcapje niet zo mooi ik weet niet of iemand de maten van de breedte van het echt model heeft ?

of m'n cockpitcapje is te klein

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

Geldrop

Bericht door Wondermike » ma apr 05, 2004 4:31 pm

Teleurgesteld ben ik en niet zo'n klein beetje ook.
Dacht dat de groep uit Venray lekker enthousiast waren maar wat schetst mijn verbazing!! Er komen er maar twee Boehhhhhh slappe was.

Het is dus maar een duootje wat komt. En dat valt VIES tegen.

Ik weet niet of ik daar mijn kisten wel voor wil starten.
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Gebruikersavatar
heino
piloot
piloot
Berichten: 18
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 10:27 am

Bericht door heino » di apr 06, 2004 1:34 am

Heh :?

Alweer zoon spam posting :? admin ff verwijderen 8) en klaar is klara enne Mike ik doe zelf ook aan vissen :wink: dus happen doe ik zo snel niet hoor :D misschien moet je zelf maar oppassen dat jezelf niet aan de haak geslagen wordt :mrgreen: .

Grtz,
Heino

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

Vleugels.

Bericht door Wondermike » ma apr 19, 2004 4:34 pm

Nou hierbij een plaatje hoe ik de vleugels van mijn thunderbolds maak.
Niks indekken. Dat is allemaal ballast. 2 vuren liggers boven en onder, een keiharde neuslijst en dan de balsa eindlijst met ailerons en vulstuk.

Afbeelding

Het enige wat ik nu nog doe is een plaatje triplex in de vorm van de tip maken die neus en eindlijst met elkaar verbinden. Dus inzagen tot je een paar centimeter in de neus en eindlijst zit.
Dit dient dan gelijk om inscheuren van de vleugels te voorkomen door al die linten :P

Verder maak ik er twee van. Een linker en een rechter omdat gebleken is dat dat beter vliegt. Deze maak in aan elkaar met een eerder omschreven methoden van de wig. Deze lijm ik tegen de liggers aan.
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Gebruikersavatar
Daniel
flightchief
flightchief
Berichten: 54
Lid geworden op: do mar 18, 2004 10:28 am

Bericht door Daniel » do apr 22, 2004 9:05 pm

Hallo Pe,
ich mache das noch einfacher als Mike und du. Als Holm nehme ich ein 2 mm Triplex, der wird aber erst eingebaut wenn ich die Flügelhälften verklebt habe, denn fast alle Flugzeuge haben eine V-Stellung und da säge ich mit einem Fuchsschwanz einfach im Schwerpunktbereich einmal waagerecht auf der Unterseite in Flügelsehnenrichtung so tief ein das ich auf der Oberseite der Flügelwurzel die Sägezähne fühlen kann. Dann nehme ich ein gerades 2mm Brettchen und drücke es in den Flügel und zeichne danach die Flügelkontur auf das Brettchen. Wieder heraus ziehen, aussägen, entgraten, einkleben und Fertig. Denk mal drüber nach, so mit Kraftverteilung an einem Flügel, dann weist du auch warum meine Flugzeuge immer nur da brechen, wo sie von einem anderen Flugzeug getroffen wurden, wärend eure Flieger immer mitten durch brechen. :wink:
Gruß Daniel
Smile, I'm on your six!....Bang-bang, you are dead!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast