Vliegen met electromotoren

Deze plaats is erg leuk om alle bouwvarianten te bespreken. Het plaatsen van foto's. afmeting per foto max 400 x 300 en één foto. Twee foto's naast elkaar de helft van het formaat. Host je foto's op aircombat. Nooit foto's kwijt. (Vraag om de voorwaarden)
Plaats reactie
gerrit
flightchief
flightchief
Berichten: 29
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 5:18 pm

Vliegen met electromotoren

Bericht door gerrit » vr dec 14, 2007 8:20 pm

Beste combatters,
ik heb een vraag die ik bijna niet durf te stellen :oops: . Ik denk namelijk dat bij het combatten ook de lucht van brandstof hoort, de geur van uitlaatgassen, vette vingers, blikken olie en jerrycans met brandbare stoffen. Daarnaast ook het duidelijke gejank van hoogtoerige motoren :twisted: , die, zeker als je er meerdere tegelijk hoort ook erg mooi samen kunnen klinken. Toch ga ik hem stellen die ene, haast gevaarlijke vraag: Zijn er ook combatters die electrisch vliegen? Ik kom dit namelijk nergens tegen op jullie forum, maar in de reglementen staat dat het mag. Hoe is jullie ervaring met electrisch vliegen? Op de site van aircombat.nl staat dat er 'nog' geen beperkingen zijn gesteld aan het gebruik van electromotoren terwijl je, voor zo ver ik weet, al gemakkelijker sneller kunt vliegen met een electromotor. Hoe zit dat in het buitenland?

Wie o wie gaat in op deze vraag......?

:thanks:

Gerrit (rookie) :roll:

peter volleberg
administrator
administrator
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 01, 1970 12:00 am

electromotor

Bericht door peter volleberg » vr dec 14, 2007 8:23 pm

Ja, elektro motoren zijn algemeen toegelaten.

Zij starten echter met een catapult, voor de rest is het hetzelfde.
Verschil zit in de uitmonstering van de motor en propeller.
Toerental is hoger en een iets grotere prop.
-----------------------------
Stoppen kan ik altijd nog

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

Bericht door Wondermike » za dec 15, 2007 5:27 pm

Ja Peter heeft gelijk, er wordt door een aantal mensen electro gevlogen.
Bernard Uitendaal is de Nederlandse expert maar in Duitsland zijn ze er al veel verder mee. (met wisselend resultaat)
De electro modellen gaan daar al harder dan de brandstof modellen.
Het zoeken is naar een evenwicht tussen electro en brandstof.

Kijk ook eens op http://www.aircombat.de , daar is ook een Bernard zeer actief met electro

7 brandstof modellen geeft toch wel meer kicksaus dan 7 electro kisten :P vind ik 8)

PS kom eens kijken op de snert combat bij MVC Crash, data zijn inmiddels bekend.
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast