ik wil gaan combatten

In algemene zin zijn er vaak zinnige dingen te vertellen. Dus graag zaken van algemene aard hier.
Plaats reactie
kevin
piloot
piloot
Berichten: 6
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 7:52 pm

ik wil gaan combatten

Bericht door kevin » zo apr 03, 2005 8:01 pm

hoi ik ben kevin manders en ik wil ook gaan combatten maar
mijn vraag is:
1 hoe gaat dat precies in wedstrijden ( hoe vaak je moet vliegen in verschillende rondes)
2 hoeveel vliegtuigen moet je meenemen naar een wedstrijd( sneuvelen er veel vliegtuigen )


maar ik kom 10 april kijken bij jullie eerste wedstrijd


groetjes kevin manders
http://www.deltaoss.nl

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

Start

Bericht door Wondermike » ma apr 04, 2005 5:24 am

Hoi Kevin,

Welkom op het forum :!:

Het vliegen van wedstrijden is erg leuk en gaat als volgt.

Er zijn heats en er zijn rondes. Er zijn drie rondes op een dag bestaande uit 3 tot 4 heats afhankelijk van het aantal deelnemers. (7 piloten maximaal per heat.) Iedere piloot vliegt drie heats op een dag verdeeld over de rondes.
Nadat alle piloten drie heats hebben gevlogen vliegen de beste 7 de finale.

Er zijn vliegers die met 1 model naar een wedstrijd gaan en er zijn er bij waaronder ikzelf die er altijd drie meenemen. Meestal sneuvelen er wel een paar modellen per wedstrijd. :cry:
En als je er dan maar 1 meeneemt kan je de pech hebben dat je in de eerste heat al crasht. Dan ben je meteen uitgevlogen.....
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

kevin
piloot
piloot
Berichten: 6
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 7:52 pm

Bericht door kevin » ma apr 04, 2005 4:01 pm

klinkt leuk maar ik zal eerst aanstaande zondag kijken hoe het er aan toe gaat en misschien volgend seizoen, doe ik mee.

groetjes kevin manders

frans
commander
commander
Berichten: 86
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:08 pm

Bericht door frans » ma apr 04, 2005 4:15 pm

Hallo Kevin,

Was jij gisteren bij ons op de club? (bij Ornithos in Geldrop)

kevin
piloot
piloot
Berichten: 6
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 7:52 pm

Bericht door kevin » ma apr 04, 2005 6:23 pm

nee ik was dat niet

kevin
piloot
piloot
Berichten: 6
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 7:52 pm

Bericht door kevin » ma apr 04, 2005 6:53 pm

en ik heb nog n vraagje waar kopen jullie je bouw pakkete van de 1:12 combat kisten



groetjes kevin manders
http://www.deltaoss.nl

Peter Volleberg2
administrator
administrator
Berichten: 123
Lid geworden op: zo mar 07, 2004 8:25 pm

Bouwdoos kopen

Bericht door Peter Volleberg2 » di apr 05, 2005 8:31 am

Hallo Kevin.

Als je een bouwdoos zoek voor aircombat 1/12 dan wil ik je vragen om http://www.aircombat.nl te starten
Klik dan op de menuknop ADVERTENTIE en je vindt daar een aantal aanbieders van modellen en ook van motoren.

Kijk gerust op aircombat. De website is er voor iedereen.

Groeten :mrgreen: :mrgreen: :roll: :roll: :roll:
If you want to do something, Do it Fast.Do it quick, Do it Furious.
------------------------------------------------------

kevin
piloot
piloot
Berichten: 6
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 7:52 pm

Bericht door kevin » di apr 05, 2005 3:31 pm

mischien ben ik scheel maar ik zie die menu knop niet staan met advertenties

groetjes kevin manders
http://www.deltaoss.nl


Hallo Kevin. Start deze url. http://www.aircombat.nl Klik aan de linkerkant in het menu de knop ADVERTENTIE, in de nu volgende pagina vind je weer drie knoppen met aanbieders

Peter

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

Combatskies

Bericht door Wondermike » di apr 05, 2005 4:02 pm

Als je wilt beginnen met combatten heb je twee keuzes.

A. je koopt een bouwdoos
B. je gaat bouwen van tekening.

Voor optie A. kan je terecht op http://www.aircombat.nl, http://www.aircombat.de of als je ze nog kan vinden bij Pica. Deze laatste maakte 1/12 bouwdozen van b.v. Corsair, ME109 en Focke Wulf 190. De vliegeigenschappen waren niet je van het alhoewel de Corsair bij onze club zeer mooi en betrouwbaar vliegt. Kijk ook eens op http://www.mvccrash.nl/wmmodels.htm als je piep zoekt :D (beetje eigen spullen promoten :P )

Hallo Michel, ook wmmodels is te vinden op aircombat als je dat nog niet wist. Zoek in het menu knop ADVERTENTIE dan een pagina waar momenteel een drietal aanbieder staan. Van model tot motor.

voor optie B. is er keuze genoeg, ook op bovenstaande sites. Van ME109 tot Mosquito alles is mogelijk. Zeker als beginnerskisten zijn de Me109, P-51 en Dewoitine goede modellen. En als je een model zoekt wat je niet kan vinden vraag je het gewoon in het forum. Er zijn altijd vliegers die een prive verzameling tekeningen er op na houden.

Nou veel succes met zoeken en als je niet vindt wat je zoekt meldt het dan. 8)
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Gebruikersavatar
Ram6
piloot
piloot
Berichten: 15
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 11:00 am

Bericht door Ram6 » wo apr 06, 2005 11:12 am

Sorry Kevin voor de "inbraak" in jouw topic, maar even een reactie op Frans:

Was jij gisteren bij ons op de club? (bij Ornithos in Geldrop)


Dat was ik. `kZal me even voorstellen;

Mijn naam is Ramses en ben sinds vandaag [edit 10-04-05] lid van Ornithos. `kHeb een aantal jaren erg fanatiek gevlogen (Edese MVC, MVC Stompetoren en Eindhovense MVC) maar inmidels al ruim vijf jaar ermee gestopt.

Was toendertijd door een artikel in Model Airplane News (amerikaans tijdschrift) al erg geinteresseert in Aircombat, maar dat werd nergens gedaan (naar mijn weten). Wil nu weer gaan vliegen en kwam erachter dat in Geldrop Aircombat wordt gevlogen.... :shock: :D :D
Da`s voor mij letterlijk "om de hoek"!

Eerst dit jaar maar eens `t vliegen weer oppakken en volgend jaar wil ik graag mee combatten!! :twisted:

Ben bezig met een tekening voor een 1:12 Airmacchi MC 202.

Succes jullie in Venray a.s. weekend, ik probeer er zeker bij te zijn (als toeschouwer dan..) :wink:

Groeten, Ram6
Laatst gewijzigd door Ram6 op zo apr 10, 2005 4:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ton goede
flightchief
flightchief
Berichten: 50
Lid geworden op: do mar 25, 2004 10:10 am

Bericht door ton goede » wo apr 06, 2005 12:17 pm

Hallo ram6

welkom op ons combat forum, Ik ben Ton en vlieg al een tijdje mee met de combat, en ik lees dat je bezig bent met een airmacchi. Dit zijn prachtige modellen :D , alleen denk ik dat je het combatten beter met een ander model kan beginnen :? . Bijv met een ME-109 of een P-47, hangt ervan af wat voor motor je wilt gebruiken. :roll:
Kom anders a.s. zondag kijken naar de combat wedstrijd in Venray(zie ook: http://www.aircombat.nl ) :idea: :lol:
groetjes en suc6, ram6 :wink:
May the force be with you...

Gebruikersavatar
Ram6
piloot
piloot
Berichten: 15
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 11:00 am

Bericht door Ram6 » wo apr 06, 2005 3:59 pm

Hoi Ton,

Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp dat de Airmacchi niet ideaal is qua afmetingen in schaal 1:12 (erg klein, klein stabilo en ranke tapse vleugels), maar `t is zo`n mooi model!!

Afbeelding

Het zal een wat 'zenuwachtiger' model zijn in die schaal, maar ik heb nog een jaartje om te oefenen! :wink:

Ik neem je advies ter harte en denk dat ik een Hellcat ga maken om mee te beginnen. Via de website die je noemde zag ik een mooi (piepschuim) model van een Hellcat, alleen ben ik een 'houtbouwer'. Toch maar eens proberen om zo`n piepschuimmodel in elkaar te zetten dan.

Ik probeer a.s weekend zeker langs te komen in Venray!!
Misschien tot dan!

Groeten, Ram6

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

START

Bericht door Wondermike » wo apr 06, 2005 6:49 pm

Hoi Ramses,

Ik heb zelf als eerste combat kist ook een Macchi gemaakt. Het was de MC200 en dat was nog in het echt dan met een grote ster motor.
Als hij eenmaal airborn was dan was het net een raket. Hij woog onder de 700 gram en met zo'n flinterdun profieltje ging hij als de spreekwoordelijke brandweer. Maar er zat geen tip verdraaing in de vleugel en bij een te abrupte beweging had je last van high speed stalls :?

Hij hangt na de zoveelste crash al een tijdje aan het plafond.
Ik hoop wel dat je de 202 gaat bouwen want het is echt een mooie kist. Maak het stabilo wat groter en zeker tipverdraaing aanbrengen tijdens de bouw. :idea:

Als je lid kan worden bij Ornithos ben je voor combatten aan het goede adres. Hun vereniging brengt momenteel de meeste combatters van Nederland naar de wedstrijden.

Probeer te komen kijken in Venray dan breng ik een Hellcat mee (bouwdoos) Kan je kijken of je het wat vindt. :wink:
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Gebruikersavatar
Ram6
piloot
piloot
Berichten: 15
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 11:00 am

Bericht door Ram6 » wo apr 06, 2005 7:14 pm

Hoi Mike,

Via de eerder genoemde 'combat website' heb ik een filmpje gedownload over het combatten, hangt daar toevallig jouw MC 200 aan `t plafond? Ook mooi met die radiaal motorkap! :D

Goede tip: een paar graden wash-out! Had ik nog geen rekening mee gehouden, maar dat helpt inderdaad bij zo`n vleugelgeometrie tegen highspeed stalls! :idea: Neem ik mee in de tekening! Ik heb in de regelementen gelezen dat er een 2cm afwijking tov het orgineel mag zijn, welke ik wil toepassen op iig het stabilo. De romp wil ik zo orgineel mogelijk houden. Geldt die 2 cm afwijking eventueel ook voor de vleugelkoorde? Niet dat ik de volle 2cm wil toevoegen aan de koorde (het moet wel een MC 202 blijven :wink: ), maar iets bredere koorde geeft wat meer vleugeloppervlak waarmee de vleugelbelasting weer wat omlaag kan.

Tof als je die Hellcat mee wilt nemen, ik ben een dummy op `t gebied van piepschuimbouw en de afwerking daarvan.

Ik probeer er in Venray zeker bij te zijn!
wellicht tot dan!

Groeten, Ram6

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

Macchi

Bericht door Wondermike » do apr 07, 2005 5:08 am

Oh ja, dat was hem inderdaad. De motorkap is de onderkant van een spa rood fles :oops:

De romp is gemaakt van spantjes bekleed met stripjes balsa van 5 mm breed. Omdat hij zo bol en rond is kon je hem niet in 1 keer indekken.
Als ik er nu aan terug denk was het onwijs veel werk. Maar ze hebben veel om mij gelache met die kist.

Wat je profiel betreft. Daar ben ik geen goeroe in. Als mijn kistjes lekker vliegen gebruik ik vaak dat profiel voor al mijn modellen. Alleen iets vergroot of verkleind om in de marges van het model te komen.
Als jij een iets dikker profiel wil gebruiken of een iets grotere koorde zal dat geen problemen opleveren hoor. Bouw ze.

Ik ben blij dat er eindelijk weer eens een vlieger bij zit die niet bang is voor forums........ :P Net als Kevin trouwens.

oohhhhh ja, by the weg, Als jullie mogelijkheden hebben(digitale camera) dan kan je onder het topic bouwen gelijk een verslag en/of foto's plaatsen van de bouw van jullie modellen :idea: :idea: :idea: :idea:
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast