Voorstellen van regelwijzigingen 2006/2007

In algemene zin zijn er vaak zinnige dingen te vertellen. Dus graag zaken van algemene aard hier.
Plaats reactie
Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

Voorstellen van regelwijzigingen 2006/2007

Bericht door Wondermike » wo okt 12, 2005 5:17 am

OK. Er leeft duidelijk genoeg bij de combatters om met elkaar te brainstormen over de regels. Dit wil ik graag hier gaan doen.
De regels worden internationaal bepaald maar dat wil niet zeggen dat wij in Nederland verplicht zijn deze ook door te voeren.

Het probleem nu is dat de modellen te snel worden en de 2,5cc klasse verdwijnd. Wat kunnen we hier aan doen. :?:
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

peter volleberg
administrator
administrator
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 01, 1970 12:00 am

Aircombat 2.5 ccm verdwijnt?

Bericht door peter volleberg » do okt 13, 2005 4:47 pm

Mijn mening. Dit is zeker geen loze kreet. Mettertijd zullen we ontdekken dat diverse modellen als al diegenen waar een 4,07 ccm motor op mag, gewoon te snel zullen worden voor de kleinere 2,5 ccm moteren.

Conclusie; de 2,5 ccm motoren zullen zeker (misschien wel zeer snel) gaan verdwijnen. Blijft over alleen nog 4,5 ccm motoren om te gebruiken.

De klasse aircombat is in beginsel ontstaan voor de kleine en vooral goedkopere motoren. Door de enorm veel hogere snelheid van de 4,07 motoren zullen de modellen met 2,5 ccm domweg verdwijnen gewoon omdat ze in de wedstrijden niet voldoende meer kunnen meespelen.
Dat betekend tegelijkertijd dat de toch al snelle modellen met 4,07 ccm motoeren uiteindelijk nog sneller en vooral meer lawaai zullen maken. Daar bij komt dat er een sterkere constructie nodig is om deze snellere modellen ook sterk genoeg te maken bij kleinere crashes of aanvaringen. Dus nog meer vermogen (lawaai etc)

Mijn gedachten. We vlogen ooit aircombat voor de lol en het plezier. Langzaam gaat het er op lijken dat er nog slechts een weg bestaat. Grotere, snellere modellen, zitten we daar werkelijk op te wachten? Waar is de zin gebleven van het langzamer vliegen met simpele modellen en kleine motoren? En met zo min mogelijk kosten. Houdt het plezier op te bestaan en gaan we zo langzaam aan echt de grote kuntvlucht achterna.

Het plezier met elkaar was tot nog toe toch een geweldige gangmaker.
Groet van peter
-----------------------------
Stoppen kan ik altijd nog

andré
piloot
piloot
Berichten: 8
Lid geworden op: vr nov 04, 2005 8:15 pm

Bericht door andré » wo dec 07, 2005 11:05 pm

:? Jongens, weet iemand nu al welke kant het werkelijk opgaat. Wij zijn druk bezig met ons nieuwe team en vliegen voorlopig P-40 met 2,5 cc
en hopen met uitgekiende kisten en mvvs motoren genoeg over te houden om mee te kunnen komen. :) Onze insteek is om lekker te "rossen"
en veel lol te hebben samen. :D Maar als ik alle discussies probeer te volgen raak ik het spoor een beetje bijster. :? Wel of niet in 1 heat, wel of niet mvvs, wel of niet resonantiedempers. :? Waar en wanneer vallen er beslissingen zodat we weer weten waar we aan toe zijn????????

Gr. André

Mess with the best, die like the rest

:twisted: :twisted: Screaming Eagles :twisted: :twisted:

Wondermike
Topper
Topper
Berichten: 189
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 6:04 am

Regelwijzigingen 2006

Bericht door Wondermike » ma jan 09, 2006 4:13 pm

Voor het seizoen 2006 zijn er geen regelwijzigingen ten opzichte van vorig jaar :!:

We gebruiken "gelukkig" dus de oude regels van vorig jaar.

Gr. Michel
Hij die piep snijdt zal linten oogsten.
Hij die linten oogst zal winnen!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast