What kind of engines you use for 2.5 and 3.5 sizes

Alle truuks en tips en andere zaken horen hier thuis
Plaats reactie
dogfighter
newbie
newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jun 04, 2004 7:50 pm

What kind of engines you use for 2.5 and 3.5 sizes

Bericht door dogfighter » di aug 24, 2004 12:46 pm

What kind of engines you use for 2.5 and 3.5 sizes, I interesting in information and any comments about different model of engines.
Check your six, snowflex!

dogfighter
newbie
newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jun 04, 2004 7:50 pm

Bericht door dogfighter » wo aug 25, 2004 7:39 pm

Thank you, always checking my six cause I'm free hunter
Check your six, snowflex!

ton goede
flightchief
flightchief
Berichten: 50
Lid geworden op: do mar 25, 2004 10:10 am

Bericht door ton goede » vr sep 17, 2004 8:51 am

Hello Dogfighter,

I understand that in the eastern european countries MVVS, is the best obtainable engine. Not expensive, and much power. However in the western european countries we have most of the time to deal with noise restrictions. MVVs engines do have a problem in this field. On the other site, if you put a good silencer on a MVVS, in most of the cases your engine will be more unreliable, and will lose power too.
That why I use Novarossi engines. The 3,5 cc engine is a very good choise. It will turn a 9-5 masterairscrew ca. 15.000 rpm on the ground.
In the air rpm will go to ca. 18.000 rpm. So enough power for combatmodels.
You can get these engine from USA look at : http://www.planethobby.com
These engines are for us litlle bit more expensive than MVVS engines.($99,--)
However, these Novarossi engines, are very reliable, very Quit (with O.S..25 silencer), Very much power, start very well, Not too expensive, and you can put these engines in as well .21 suitable models as well as in .25 suitable models.
(I fly a KI-61 with a novarossi.21)It goes like bat out of hell :D

Good luck,
and hope to see you once at one of the combatcompetitions!
:D
Ton
May the force be with you...

dogfighter
newbie
newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jun 04, 2004 7:50 pm

Bericht door dogfighter » vr sep 17, 2004 7:58 pm

Thank you Tom, I'm also hope see you and yor Ki in the air on yours or ours contests. :D
Check your six, snowflex!

ton goede
flightchief
flightchief
Berichten: 50
Lid geworden op: do mar 25, 2004 10:10 am

Bericht door ton goede » vr sep 17, 2004 11:01 pm

Ooooh sorry Pee,

Ik zal in Ahlen ff goed opletten hoor :wink:

Als je me weet te overtuigen zal ik m'n mening ten aanzien van MVVS motoren bijstellen.
Echter mij hoef je niet te overtuigen, maar zie dat maar te doen bij die jongens uit die oost-europese landen. Als je de duitse meningen links en rechts leest op het duitse forum, zie je dat onze duitse vrienden ook niet echt gecharmeerd zijn over hun MVVS "straaljagers" Michel en ik hebben dit vorig jaar al een beetje mee mogen maken, echter wat er dit jaar allemaal in Rechlin naar verluid gaande was geloof ik niet dat onze duitse vrienden daar echt blij mee waren. Maar wie weet kun jij MVVS motiveren om hun zwarte geluidsbarriere pijpjes uit de handel te nemen en daarvoor in de plaats jouw geruisloze uitlaten te verkopen. In dat geval zullen de piloten uit de oost europese landen zich weer geliefd kunnen maken bij de Duitse en andere west europese wedstrijden :D

Tot in Ahlen Pee, en succes :wink:

groetjes,
Ton
May the force be with you...

Gast

Bericht door Gast » zo sep 19, 2004 2:45 pm

Ja Pee,

Dat lijkt me zeker iets om over na te denken... :?
Weten onze oos-eurpese vrienden van het bestaan van jouw uitlaten af ?
Zo ja, heb je al het een en ander die kant aan omzetr gehad, of weet je oost europese gebruikers? De enige manier om ze te overtuigen van jou jouw uitlaten en evt motoren c.q. producten is om zelf es naar wedstijden te gaan bij onze oost-europese vrienden, en ze er zelf van te overtuigen dat vermogen geen db's op hoeven te leveren!!!
De IC's kunnen de oosterburen er alleen maar op wijzen dat er zulke producten bestaan. :wink:

groet, en succes

Ton

frans
commander
commander
Berichten: 86
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:08 pm

Bericht door frans » ma sep 20, 2004 4:53 am

hey pé

als jij mij sponsord :idea: dan ga ik er wel naar toe :wink:

tot volgende week oja de mvvs komt mee :twisted:

ton goede
flightchief
flightchief
Berichten: 50
Lid geworden op: do mar 25, 2004 10:10 am

Bericht door ton goede » ma sep 20, 2004 9:25 am

Hallo combatskies,

Ik denk we moeten kijken om volgend jaar zowiso es naar een eurocup te gaan in een van die oost-europese landen. :D

Voor Pee, en Frans zowiso een must als grote promotors van de stille MVVS garde. Als jullie het niet erg vinden hou ik me gewoon bij OS en Novarossi :wink:

gr, Ton
May the force be with you...

Peter Volleberg2
administrator
administrator
Berichten: 123
Lid geworden op: zo mar 07, 2004 8:25 pm

Bericht door Peter Volleberg2 » ma sep 20, 2004 9:40 am

Lijkt mij een goed idee. Maar er dient dan in ieder geval een goed moment gekozen te worden. Ik zou graag meegaan en dat kan misschien ook wel. Ik denk er over om volgend jaar F3A te gaan vliegen. Het model heb ik al wat geschikt is. Ik was laatst op een wedstrijd en dat was toch wel weer leuk hoor.

Maar eerst maar eens zien hoe het combat vliegen in 2005 verder gaat.
Over mijn gedachte om een 5e of 6e combat wedstrijd in te voegen ter ontlasting van andere verenigingen en ook minder stuk te moeten vliegen vanwege de grote drukte. Ook hoeft er dan ook niet altijd grote afstanden gereist te worden.

maar goed, we zien wel.
If you want to do something, Do it Fast.Do it quick, Do it Furious.
------------------------------------------------------

ton goede
flightchief
flightchief
Berichten: 50
Lid geworden op: do mar 25, 2004 10:10 am

Bericht door ton goede » ma sep 20, 2004 11:10 am

Hallo Peet,

Als je je aan F3A gaat wijden kun je combat verder wel vergeten, denk ik :cry:
Ikzelf heb ...tig jaar F3A gevlogen. Ook internationale wedstrijden.
Als je het ziet om je vliegcapaciteiten en dicipline te vergroten, kan ik het je alleen maar aanraden. Begin je meteen in de RC-1 of wil j eerst RC-2 proberen? :wink:

succes,
Ton
May the force be with you...

dogfighter
newbie
newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jun 04, 2004 7:50 pm

Bericht door dogfighter » ma sep 20, 2004 7:39 pm

Thank you for information, that realy help us for choises best engine for our models.
Check your six, snowflex!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast